RSS Flöde

My Movies For iPad PRO

Postat den

My Movies For iPad PRO är nog den bästa film Appen jag hittat på marknaden. Så stilren och enkel, man blir glad bara man ser på den ! Denna app låter dig alltså katalogisera hela din filmsamling ,direkt på din iPad. Du kan antingen lägga in dem manuellt , eller så kan du använda deras streckkod läsare som är inbyggd i Appen. Jag är förvånad hur bra det fungerar med streckkod läsaren, man behöver bara hålla den framför filmen, inte ens en sekund ibland och den läser in vilken film det är ! Sjukt snabbt om man jämför med andra appar jag testat i samma kategori. Och om din film inte finns med bland de 500 000 filmer de har i sin databas, så kan du maila dem och de lägger in filmen inom 48 timmar, en superservice enligt min mening 🙂

Du ser dina filmer i coverflow, vanlig text eller som i en bokhylla. Väldigt läcker design tycker jag. Jag har inte hunnit lägga in alla filmer ännu , då det är 1000 plus filmer som ska in . När du väl lagt in dina filmer kan du lägga in massa info om dem , såsom eget betyg, kondition , värde på den samt om du lånar ut filmen till någon . En annan sak jag gillar är att du kan se trailer på de flesta filmer direkt inne i Appen med 🙂 När du vill ha mer info om en film , så klickar du på den och det kommer fram . Du klickar på omslaget och det blir större, och du kan även se baksidan där med .

 

Det finns även en kategori som tar upp alla skådisar du har i dina filmer i din samling. Då du klickar på namnet så kommer en liten infosida om den personen samt en lista med vilka filmer du har i din samling med denna. En läcker funktion !

Så denna app är alltså inte bara en app som samlar in vilka filmer du har i din samling, den har även 2 till kategorier , Releases och trailers. Där visar den kommande filmer och nyligen släppta filmer i det land du bor i. Du kan självklart ändra land om du vill se från nått annat land. Och här kan man fastna ett tag då man kan se trailers påmdet flesta filmer här med 🙂 Underbara funktioner !

Jag har denna app till iPhone med , och den syncar biblioteken mellan dina enheter, så om du vill scanna in dina filmer med din iPhone , så kommer de ändå upp på din iPad sen 🙂 Men det var inte så klumpigt att scanna med sin iPad heller för den delen. Återigen då, en app jag VERKLIGEN rekomenderar till dig som är filmälskare och har många dvd’s i din samling. Du kommer inte bli besviken ! Prislappen ligger på 49 kr för iPad versionen och 38 kr för iPhone versionen . Köp !

Kommentera

