RSS Flöde

Då kör vi då!

Postat den

20120130-122316.jpg

Ja från och med idag ska jag och frugan köra LCHF metoden och se om den ger något resultat . Man har hört en del om denna metod , och många är för , men lika många verkar vara emot den . Det hela går ut på att du ska ta bort alla kolhydrater , Max 5 gram / 100 gram i produkten du använder , och sen äta mer fett och mer fet mat . Läste senast igår om en som gått ner 40 kg på ca 6 månader , och det hela beror ju helt på om du kör strikt eller ej. Så jag bakade LCHF limpa och müsli häromdagen som man kan ha till frukost , och shit va mätt man vart på brödet haha 🙂

20120130-122921.jpg

Man ska ju mäta midja och så , jag låg 6 cm över det normala , men ändå inte för mycket . Så jag kan inte förstå hur smal man ska vara för att ha dem cm man ska ha i midjan om jag ligger över ? Smalt ju . Ikväll blir det LCHF köttfärssås med champinjoner och zucchinispagetti till . Återstår att se hur det smakar 🙂 Många av recepten har jag fått från Appen LCHF Recept från Bonniers . En mycket informationsrik app med många recept som sagt. Du ser ett recept i appen och då klickar du på kundvagnen i appen och får då alla saker du ska köpa i en inköpslista . Väldigt smart funktion ! Den har ett stilrent UI och är enkel att navigera . MEN något jag saknar är att de är i kategorier , som frukost , lunch , middag osv samt att man skulle vilja se hur många kolhydrater det är totalt i en portion när man lagar efter recepten i appen . Det är nog det jag saknar mest . Annars är sen väldigt bra och med stilrena foton på de flesta måltider och intressant att läsa . Jag kommer återkomma med mer ang appen och LCHF när vi testat några dagar till 🙂

Kommentera

