RSS Flöde

Awesome Calendar

Jag såg denna kalender app av en slump bland de nya apparna som hade släppts i AppStore. Den verkade intressant med de funktioner som fanns med i den, och det är många kan jag lova. Samt att den är universal och funkar på både iPhone och iPad är inte heller fy skam det. Du kan lägga in Event, Todo och Notes i den och organisera ditt liv enkelt och snyggt här. Sjukt snyggt UI och det är snygga effekter , som när man till exempel ska in på dagens dag , så vänds den dagen neråt och sen upp fort igen. Svårt att förklara ,du måste se det för att förstå vad jag menar. Jag tycker denna app är en blandning av en vanlig kalender och Appen Momento om du vet vilken det är ? Där du skriver in vad du gör och så, som en dagbok, så använder jag denna app när jag lägger in Notes i den, vad jag gör under dagen. Där kan du även lägga in bilder.

I Todo kategorin kan du lägga in vilka saker du ska göra under dagen , för att sedan orka av dem , och då ser du hur många procent av det du ska göra som du gjort under dagen. Vilket också är en snygg grej här.

 
Själva kalender Appen är också bra här. Du lägger in vilka tider du ska till exempel jobba eller göra andra saker och du ser hur många dagar, timmar och /eller minuter du har kvar tills ditt arbetspass ska börja till exempel. Du kan även lägga in små symboler/figurer på dina dagar och dina anteckningar, vilket är en charmig detalj. Om du har vänner som också har denna app, kan du skicka notiser och meddelanden till varandra via Appen. Du ska bara lägga in deras telefonnummer i Appen så skickar den iväg det till dem. Och du får en notis i ditt meddelandecenter på din telefon .  Jag har nu bytt ut mina gamla kalender appar till denna och använder den dagligen. Om du ska ha en kalender app så ska du skaffa denna ! 22 kr i AppStore , och den funkar då både till iPad och iPhone. Använder den mest till min iPhone må jag tillägga 🙂
 
 
Köp köp köp!!!

 
 
 

»

  1. Ping: Awesome Calendar has been introduced to world-wide blog « yunasoft

  2. Smart funktion, Förresten tack för en trevlig fika/ ljusparty

    Svara

Kommentera

